tirsdag den 14. juni 2016

Status!!

Jeg tænker, at det må være passende med en status på mor på barsel og "lille" Masja, som jo har rundet de 3 måneder.

Status i ca. tal: 

Antal amninger: 1500

Antal skiftede bleer: 700

Antal "putninger" af baby: 650

Antal gange jeg er blevet skidt på: 3
(Hvilket da er ret godt gået, men jeg er jo også 2. gangs mor)

Antal kilo tabt: 12

Antal kilo, som jeg gerne vil tabe: 10
(Meeeeeeb trods alt kun 2-3 kilo til før-gravid-vægt)

Antal gram baby har taget på: 4300 g

Antal cm baby er vokset: 18 cm

Antal timer med gråd: under én
(Altså på 3 måneder, hun græder stort set aldrig )

-ja lidt er der da sket på de sidste 3 måneder. 

Status er, at jeg nyder min barsel, min baby og min familie. Lige nu kan jeg slet ikke forstille mig at skulle på arbejde igen, men det kommer nok med tiden. Det er bare SÅ fantastisk at kunne gå hjem og nyde sin lille baby og tage alt i baby-tempo. Jeg har ikke gået med ur, siden jeg gik på barsel i januar, og det er bare rart at kunne tage tingene stille og roligt.

Masja er sådan en nem og tolle baby. Hun er bare så tilfreds og glad dagen lang. Hun sover fint om natten og lidt mindre godt om dagen(i forhold til sin søster, da hun var baby). Hun tager 1-2 gode lure og ellers nogle mindre lure. 
Men hun lægger sig altid pænt til at sove og er ofte kun vågen omkring en times tid til fem kvarter af gangen. 

Hun er nem at få til at smile, og hun bruger meget energi på at snakke tilbage til os, når vi taler til hende. 
Hun spjætter med hele kroppen, griber efter tingene og ruller fra mave til ryg og næsten også fra ryg til mave. Umiddelbart virker hun mere motorisk fremme end Malua var. Men det går vi ikke så meget op i herhjemme. Her gælder det først og fremmest om at være tyk og glad, og det ER hun! 

Og så er hun sådan en baby, som alle de gamle damer i bussen kigger på med store glade øjne og som lige skal have en kommentar med på vejen. Dét passer moren godt og gør mig sååååå stolt! 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar