søndag den 29. september 2013

At være jyde eller noget

Jeg/vi er nogle rigtige jyder med sans for krejling, handel og RABAT! Derfor skal der spares, hvor der kan i forbindelse med husbyggeriet. Der skal ikke spares på kvaliteten eller ved at vælge dårlige løsninger, men hvis man tænker sig om, undersøger markedet og går lidt til sælgerne, så er der mange penge og mange tusinder af kroner at spare. 

Der er iKKE noget bedre end at have gjort en god handel!!! Denne weekend har jeg gjort flere gode handler og det føles goooooodt!!! Nogle af tingene kræver lidt kørsel, men når der er mange penge sparet, så gør det ingenting! 

Jeg fandt dette super fede bademiljø til vores lille toilet ovenpå i HTH i Kolding - lige sådant et, som vi manglede. Fra den oprindelige pris er der sparet over 5000 kr.

I svane køkkenet i Esbjerg fandt jeg denne over lækre støbte badevask. Nypris: 16.500 kr, vores pris 3500 kr. Den har været brugt i udstilling, men fejler absolut intet. Det er bare et kup der vil noget!! Og sikke en glad og lykkelig følelse, man får i kroppen, når man gør sådan en handel. (Og ja sælgeren takkede os mig meget for handlen, så det er jo ren win-win)
Den er lige lidt længere, end hvad vi havde først regnet med, men pyt så laver vi bare lidt om på bademiljøet, når vi skal købe det - det er det gode ved at forme sit badeværelse selv :) (bademiljøet regner jeg selvfølgelig også med at få lidt ned i pris - køkkensælgerne ved godt, de har med ægte jyder at gøre :) )

Jeg har også fået købt en kondens tørretumbler i denne weekend - i Slagelse - den skal Rune så hente i forbindelse med hans Boys Ekspedition på Sjælland. Der sparede vi også rigtigt mange penge! 
-det handler selvfølgelig om at spare på de ting, som kan betale sig og som er fornuftige. 
Alle byggematerialer bliver f.eks. stortset købt herfra Aalborg ved Bygma eller Stark. Og der ligger vi rigtigt mange penge, selvom Rune får gode rabatter. Pyha byggeri er dyrt. Man kan slet ikke forhold sig til pengene, når man er i sådant et projekt. F.eks. Koster vores nye spær i en del af det nye tag lige 13.000 kr - 13.000 kr?!?!??????!!! -for et par stykker træ!!!!! Pyha man bliver rundtosset af alle de beløber, som fosser ud af vores hårdtopsparede bankkontier!!! -men ja, det blir GODT!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar