torsdag den 29. september 2016

Når man elsker højere end højt

Da jeg var gravid for 5 år siden med Malua i maven, tænkte jeg, at jeg jo ikke kunne elske nogen højere end Rune, som jeg jo elskede(og stadig elsker) højere end noget andet, men så fik jeg d 15 maj 2012 en lille varm og fedtet baby op på min mave efter en lang fødsel, og pludselig tog livet en hel ny drejning, som jeg slet ikke havde drømt om eller havde kunne forestille mig, jeg elskede den lille mælkesugende kødklump højere end højt og helt ubetinget - på en måde, som man skal være mor for at forstå. På den måde, hvor man uden at blinke vil give sit eget liv for at redde sin lille basse. 
Da jeg så for et år siden var gravid med Masja i maven, tænkte jeg, om jeg dog kunne elske et barn lige så højt, som jeg elsker Malua?!
Og JA det kan man, helt automatik, helt ubetinget, helt naturligt og helt rigtigt!
Åh hvor jeg elsker den lille tykke basse af en lillesøster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar