søndag den 22. januar 2017

Fra fuldtidsmor til deltidsmor

Så er det aller aller sidste dag i min barsel. I aften står den på det sidste forberedelse og så skal skoletasken pakkes og i morgen ringer vækkeuret og så er det afsted med begge piger, som skal afleveres i dagpleje og børnehave. Sådan er hverdagen for de fleste børnefamilier, sådan er livet, men puha jeg må ærligt indrømme, at jeg har en smule ondt i maven over det. 

Jeg elsker at være mor og Gud hvor har jeg nydt mit år hjemme med masser af familietid. Det har været fantastisk, også hårdt og krævende til tider, men mest af alt fantastisk. Det er hårdt at skulle give slip på den hverdag og at skulle undvære mine dejlige piger. Slut med alle fridagene, lange morgener og spontane hyggeture og ferier.

På den anden side glæder jeg mig også til at være Monica igen, skolelærer, til at undervise og til at sludre med mine søde kollegaer, og ikke kun være Masjas og Maluas mor, det bliver godt at komme "ud". 

Så derfor er det en meget ambivalent følelse at skulle starte igen. 

Jeg tror måske, at tanken om det fylder og giver mere bekymring, end det reelt giver, når vi først er i gang og det hele kører. 
Den sidste tid har været præget af sygdom, så derfor har børnene også haft behov for mig i større grad og jeg er sikker på, at når de er HELT friske, så går det hele nemmere.

Masja er kørt godt ind i sin dagpleje og er blevet glad for dagplejemor Pia og de andre børn - selvom det også er hårdt for hende at undvære mor. 
Og ja, jeg synes ærligt talt også, at det er megaaaa hårdt at undvære Masja! Jeg savner hende helt sygt meget, når hun er afsted! 

Men nu skal den der hverdag afprøves igen - i morgen - jeg ønsker mig selv held og lykke og tager en dyb indånding. 

Nå men det var vist mine tanker - fra en fuldtidsmor til en deltidsmor - heldigvis på et deltidsjob. 

Vi ses på den "anden side". 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar