fredag den 6. januar 2017

Masja 10 måneder

Den her lille frækkert er lige blevet 10 måneder. 
Hun bliver skønnere og skønnere for hver dag der går, og hun er sådan en god lille pige. 
Hun siger "bøh" og "snakker" rigtigt meget - det er så sødt. Hun elsker at læse bøger, musik og sang og at lege med andre børn. 
Og så er hun lige startet i dagpleje, det går faktisk rigtigt godt, og hun har været der alene(i kort tid men alligevel) i de sidste 3 dage. 
Det er selvfølgelig hårdt at skulle undvære mor pludseligt, men hun er bare mega sej og leger og interesserer sig meget for de andre børn. Og hun har fået sådan en dejlig og omsorgsfuld dagplejemor, der virkelig yder en indsats for, at hun skal have det godt. 

Hun sover super fint om dagen og nogle dage super godt om natten, andre dage mindre godt om natten, men sådan er det jo små børn.  Det går den rigtige vej, og natamningen er stort set væk nu. 

Jeg glæder mig til at skulle starte på arbejde igen, men jeg har også rigtigt ondt i min mave over, at jeg skal undvære hende ret mange timer om dagen nogle dage. (Ja og Malua også) 
Jeg bliver aldrig den slags mor, som nyder specielt mange timer væk fra mine børn. 

Men det bliver godt for Masja at lege med andre små børn og godt for mor at komme ud blandt voksne, så jeg tænker, at det jo nok skal blive godt og at tanken om det, er det værste. Nu skal hun lige køres helt ind, og vi skal have lavet nogle gode rutiner, og heldigvis skal jeg jo på deltid, så der bliver også luft mange dage til at hente børn tidligt. 

Hun rejser sig op af alt og kan nærmest stå stabilt selv. Går rundt om sofabordet selv. Og hun går fint omkring, hvis vi holder hende i hænderne. Men hun kommer fint omkring med at kravle, så hun har ikke travlt med at lære at gå....endnu. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar