torsdag den 16. februar 2012

Hverdagens lange dage og vinterferie i sigte


Er foråret mon på vej? I går var vejret SÅ skønt med solskin og lunt vejr. Ih hvor jeg glæder mig til forår, varme og BABY:o)

MEN om lidt er der vinterferie og det er nu heller ikke så tosset.... Jeg har nogle lange dage i øjeblikket med fagfordelingsmøde tirsdag og skole-hjemsamtaler i går onsdag og i dag torsdag. Når man sådan arbejder 10-12 timer i træk, så er man altså træt, når man kommer hjem (gravid eller ej)! Så i går gik jeg i seng kl. 21.30 og har nu næsten sovet 10 timer, så nu er jeg vist klar til endnu en LANG dag. Tilgengæld synes jeg det er dejligt, at have skole-hjemsamtaler. Den er en konstruktiv samtale, hvor man får en god snak med både forældre som elever. Samtidigt ligger der selvfølgelig også noget bekræftigelse i det for mig som lærer - det er rart at høre at forældre og elever er tilfredse og glade for mig. -Og det er også rart, at fortælle ens elever, at jeg synes de(ofteste) gør det godt og om deres fremskidt.

I tirsdags var jeg også til Jordemoder, og det var en skønt oplevelse. Hun mærkede på maven, og den var så fin, så fin. Lille-bebsen var lidt over gennemsnittet og blev vurderet til 1400 gram. Derudover var der stærk og fin hjertelyd og hun havde sørme allerede lagt sig med hovedet ned af. Sikke en dygtig pige:o) Utroligt at man kan blive stolt af et barn, som endnu ikke er født endnu.... Faren var også meget stolt - så maven fik lige et ekstra kys til aften!

Vinterferien står bl.a. på den sidste etape af overetagen. Rune og min far skal male soveværelset, så skal der lægges nyt gulv på og til sidst skal mit nye store flotte klædeskab op - jubiii. Håber jeg kan hjælpe en lille smule med et eller andet... Jeg har sat mig for, at jeg skal samle rumdelerne fra IKEA til babyværelset. -Så gør jeg da noget nytte - og havde jo succes med at samle kravlegården til babyværelset, så nu er selvtilliden i top til at være handy. Det er jo så nemt altid at overlade det håndværksmæssige til Rune, fordi han er så dygtigt, men man skal nu ikke underkende følelsen af at samle et IKEA møbel helt selv, så jeg hopper ud i det:o)

Ellers står vinterferien på venindehygge med Christina, min gamle barndomsveninde, hygge date med mine seminarieveninder og evt. en graviditetsdate med Maria, min aller ældste barndomsveninde.
Jeg glæder mig til feriens ekstra tid og overskud og til at nyde ferien med min dejlige mand.


Rune fik lige lov at lege lidt med kameraet, så vi kunne forevige den tykke mave:o)





Uge 30




Ingen kommentarer:

Send en kommentar