torsdag den 23. februar 2012

Vinterferie

Så blev det vinterferie, og hvor har det været skønt med en uges skolefri med hygge, samvær og masser af praktisk arbejde. Rune fejrede en fantastisk fødselsdag for mig i fredags d. 17/2, hvor jeg havde fødselsdag. Han startede dagen med at sørge for skøn morgemad (birkes med smør og brunsviger) og så havde han købt nogle skønne, søde og dejlige gaver til mig. Han forkæler mig godt nok - men jeg kan li det:o)
Så var vi på arbejde nogle timer, og om eftermiddagen gik vi en skøn lang tur langs vandet ude i vestbyen. Om aftenen kom min far også med gaver, og så var vi på Casa Fiesta og spise en lækker 3 retters menu. Jeg måtte dog nøjes med 2 retter, da maven ikke kunne rumme mere. Jeg bliver noget hurtigere mæt, efter den er blevet fyldt op med en dejlig baby.

Allerede lørdag i vinterferien startede arbejdet herhjemme med at lave soveværelse. Far og Rune knoklede både lørdag og søndag med at male, fuge, lægge gulv, fodlister osv. De var super seje og aktive. Og som det ses på billedet, holdt Rune og jeg "lejrskole" i stuen, hvor vi måtte sove en del nætter pga. malinglugten i soveværelset, og før baby og jeg måtte sove der igen. Det var hyggeligt nok, men man sover altid ikke helt lige så godt som i en alm. seng - nye lyde, lys og lugte, som gør at søvnen bliver lidt mere usammenhængende.

Mandag var vi i Ikea og fik købt en frygtligt masse nye møbler til alle de nye værelser. Bl.a. mit nye klædeskab, som Rune og far har foræret mig i jule- og fødselsdagsgave. Rune samlede klædeskab, mens jeg samlede rumdelere, kasser mm. til de nye værelser. Shit det holdt hårdt.
Efter en del timer i Ikea og samlingen af bl.a. rumdelerne, var jeg helt ødelagt og kunne næsten ikke gå på mine fødder - av! Jeg kan godt mærke, at maven begynder at gøre mig mere træt- og giver mere ømhed. Især min fødder gør rigtigt ondt i tiden.

Ellers har vinterferien indtil videre gået med hygge, kagebagning OG spisning, grin og sjov med Rune, besøg af og hos dejlige veninder og lidt sygdom. Rune er blevet godt og grundigt forkølet, og i nat vågnede jeg med øjenbetændelse(for første gang i mit liv) -for satan det er ikke charmende!!! Så jeg har gået rundt med solbriller hele dagen - og været grim!

I morgen begynder dagen meget tidligt med en glykose-belastning på syghuset, for at se om jeg er ved at udvikle graviditetssukkersyge. Når der er sukkersyge i familie, skal man igennem sådan en behandling. Det skulle ikke være nogen fornøjelse, men det skal jo gøres, så jeg væbner mig med sejhed og gåpåmod!

Nu skal de sidste dage i ferien bare nydes i fulde drag, og det bliver vist ikke noget problem. Vi nyder vores "nye" skønne hus med nye dejlige værelser og møbler. Vi er godt nok nogle heldige bananer!

Jeg håber, du føler dig, som en lige så heldig banan! God weekend!

Huset fyldt op af Ikea-kasser og samleobjekter.
Nye ting til de nye værelser - jeg samlede og samlede:o)
5 stk. rumdelere samlede jeg HELT ALENE - følte mig som en ægte handy-kvinde. Rune skulle kun lige hjælpe et par gange eller 4.... -Jeg skal jo heller ikke gøre ham helt uundværlig! :o)


Kærlighedskage til min hårdtarbejdende mand.


Lejrskole i stuen.

Vores nye forbedrede soveværelse, nymalet, nyt gulv og med ny seng. Og rammen ordnede Rune lige, så den passede perfekt i lysningen - så vi er helt klare til stjernekiggeri. Den skal indvies i nat:o)

Mit nye klædeskab. ENDELG er der plads til alt tøjet!



Hobbyrummet, neglerummet, musikrummet OG gæsteværelset = kært barn har mange navne!

Babyværelse - helt klar til 1 stk baby.

Babyværelse.


1 kommentar:

  1. Som I da knokler, men det ser godt ud! :o)

    Dejligt at følge med her ;o)
    Knus og vi ses

    SvarSlet