torsdag den 7. maj 2015

Tandlægebesøg

Tirsdag blev det tid til Maluas længeventede  tandlægebesøg.... Nu havde den pædagogiske mor også "kun" snakket om det i et år, da jeg jo startede med at forberede hende til det, da hun var knap 2 år, fordi jeg troede, at det var dér, hun skulle til tandlæge. Not!
 Så jeg tænkte, at hun virkelig var klar til det nu! 
Hun havde virkelig også glædet sig til det og havde nærmest ikke kunne vente med at komme afsted de sidste dage... Faktisk var vi allerede oppe ved tandlægen 30 min. før vores aktuelle tid, fordi den lille dame bare ville afsted. Om det var fordi, hun rent faktisk skulle til tandlæge eller fordi, at hendes mor havde lovet et par gaver bagefter OG en tur i Leos legeland OG en is, det ved jeg slet overhovedet ikke. -og altså det startede med, at jeg tilbød hende nogle valgmuligheder til en gulerod til efter tandlægen, men Malua mente, at hun skulle have ALLE mulighederne. Ja ja... Så lad da gå, det er jo heller ikke så ofte de små er ved tandlægen. 
Nå men da vi så kom til tandlæge, hvilket var verdens sødeste og mest pædagogiske mennesker, så ville den lille dame selvfølgelig ikke åbne munden.. Overhovedet! 
Vi forsøgte mange gode tiltag, men nej nej... Den var lukket med 7 sejl. Jeg fik aller nødigst lov til at tælle tænderne igennem en meget lidt sprække, men tandlægen kunne godt holde sig væk. 
Nå men Malua var godt tilfreds med sig sig og gaverne, så det blev heldigvis stadig en god oplevelse for hende og forhåbentligt kan tandlægen på lov at kigge lidt på tænderne om 6 måneder, når vi igen skal derop. 

Børster tænder ingen tandlægebesøg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar