onsdag den 23. september 2015

Storesøster to be

Se lige min store (lille) pige, som hver eneste dag glæder sig til at blive storesøster. 
Hun kysser maven, nævner lillesøster i løbet af dagen og er bare blevet så dygtig og selvstændig på mange punkter. 
I børnehaven får hun ros for at være hjælpsom, glad og for at høre rigtigt godt efter.
Vi er SÅ stolte af hende! 

Jeg elsker hende så højt, at det kan mærkes helt ned i lilletæerne, så højt, at jeg er nødt til at kysse hende, selvom hun sover, når jeg går i seng om aftenen og så højt, at jeg okser, skynder og sveder hele vejen hjem på cyklen, når jeg skal hente hende i børnehaven, fordi jeg har savnet hende hele dagen.

Jeg bliver nogle gange lidt usikker i maven over, om jeg kan få lige så meget tid med hende, når datter nr 2 ankommer og om jeg stadig kan være den samme mor for Malua, som jeg gerne vil være. Bare hun ikke føler sig valgt fra eller føler sig overset på nogen måde, når der er en baby, som skal ammes, krammes og pusles.
Jeg håber, at hun har lyst til at være med til at nusse, mysse og passe på lillesøster, så hun også føler sig som en del af hele babyboblen. 

En ting er i hvert fald sikkert, Malua bliver verdens bedste storesøster, og de to søstre skal nok få en masse glæde af hinanden på mange måder. Jeg er jo selv enebarn, og jeg synes, at det er en gave, at jeg kan give mit barn en søskende. Det giver en allieret for livet og en masse gode fælles oplevelser i en barndom, som man sammen kan have som søskende. 

Malua holder stolt sin lille nye fætter. Han fik mys, kram og kærlighed i kæmpe mængder.

Hjælper gerne sine forældre i køkkenet

Pensler bollerne

Laver hjemmelavet modellervoks med far


1 kommentar:

  1. Nåh, hvor er hun sød!
    Jeg kan godt forstå dine tanker - jeg havde det på samme måde. Altså det der med at have samme tid og overskud til storesøster, når lillesøster ankommer... Det er SÅ svært at dele sol og vand lige. Men på en eller anden måde, så går det hele op - og alle er glade på hver deres måde. Sådan er det i hvert fald herhjemme :)
    God aften, søde!
    Knus fra Katrine

    SvarSlet