lørdag den 28. april 2012

At være gravid

Inden længe skal vi møde vores lille pige, og jeg synes, det har været skønt at være gravid! MEN det har også haft sine ulemper/bivirkninger. Så inden jeg maler hele min graviditet rosenrød, vil jeg lige huske mig selv på de mindre gode sider ved det. Så kan jeg lige genlæse dem, hvis jeg glemmer :o)

Fordele ved graviditeten:

En flot og moderlig mave
Ingen deller på maven
At mærke liv og mærke sin baby hygge sig i maven

Ulemper ved graviditeten:

12 uger med svamp on/off
14 uger med kvalme + det løse efterfølgende
2 gange blærebetændelse + pencillin
3 sygeperioder med kraftig hoste, snot og utilpashed med en varighed på 3-4 uger pr. stk.
Begrænset bevægelsesfrihed
Øm ryg, læn og bækken
Massevis af bumser og uren hud
Tendens til fedtet hår
Øget pres på blæren - er oppe og tisse 3-6 gange om natten
Begrænset til at kunne sove på to sider om natten - højre / venste side
Vand i kroppen - specielt i fingre, hvilket gør at min fingre konstant sover, især om natten
Begrænset valg af tøj fra klædeskabet
(ja og det er altså ikke for at brokke mig - bare lige en reminder, når jeg kun husker alle fordelene ved at være gravid om en 2-3 måneder)

Altså alt i alt har jeg haft en god graviditet, men jeg må ærligt indrømme, at jeg glæder mig til at få min krop og bevægelsesfrihed igen. Man skal ikke underkende, at det er en stor belastning for kroppen at gro en baby.

Rune og har nyder rigtigt denne weekend(måske sidste weekend alene) I går stod den på gåtur, cykelindkøb til Rune, kinøjser-mad med efter følgende hygge på sofaen med dvder, massage til moni og "drinks".
I dag har vi nydt dagen med en skøn brunch og har ellers bare hygget og slappet af. I morgen bliver lige så afslappende og hyggelig! Vi nyder hinanden, men vi glæder os altså virkelig også til at skal nyde vores lille baby -lige om lidt.

Han er da ikke til at stå for :o)

Lækre daquries til fredagshygge

Lækker lørdags-brunch, som jeg stadig er mæt efter her til aften

Et stk. lækker og dejlig mand - jeg er godt nok en heldig pige at have ham!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar