torsdag den 8. marts 2012

2 uger til barsel

Så er der kun to uger til, at jeg skal gå på barsel.
Et helt år væk fra arbejdet - det er en mærkelig tanke. Jeg tror nu nok, at jeg skal få tiden til at gå, og jeg vil nyde det i fulde drag. Jeg synes, at vi danskere er priviligeret sådan at kunne få lov at gå hjemme et helt år med vores guldklumper endda med god løn. Rune skal have 8 ugers barsel spredt gennem året, så han får også god tid til at være sammen med både mig og vores lille pige.

Flere af mine veninder er lige starter på arbejde igen efter et barselsår. -Det er en lidt skræmmende tanke, hvordan det hele bliver, når man en gang skal kombinere to fuldtidsjob, et barn og en hverdag uden alt for meget stress. Jeg er spændt på at høre, hvordan det er gået for dem.

Uge 33 er vi nu kommet til. og det er ved at være en stærk lille pige, som hygger sig i maven på mig. Hun kan virkelig sparke og rumstere derinde. Nogle gange får jeg et kænpe chok, når hun flytter rundt på sig derinde. Min mave ændrer nogle gang også helt form, når hun rigtigt flytter stilling derinde. Men jeg elsker det - og hun skal bare have lov at give den gas!

Jeg var ved læge i går. Vægten siger nu +8 kilo, så det er ikke så slemt. Lillepigen er lige knap 2 kilo og 42 cm., så det er ved at være knap med pladsen inde i livmoderen. Hun ligger stadig med hovedet ned af, så hun er nææææsten klar til at komme ud til os :

Alt går stadig godt i graviditeten - det er knap så hårdt at arbejde, som det var lige efter vinterferien. -Kroppen er nu i gang og har vænnet sig det fysiske igen. Men der er kun 2 uger til barsel i dag, så det varer ikke længe, inden den kan få masser af hvile og pauser igen.
Der er meget arbejde i tiden med at få overdraget alle mine klasser ordentligt til alle de nye lærere, som skal overtage dem. Men det hjælper lige så stille med at få styr på alle tingene.
 Ih jeg kommer til at savne mine skønne elever og dejlige kollegaer.

Lige lidt billeder af maven undervejs i graviditeten. Der er sket lidt må man sige!


  



 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar