søndag den 11. marts 2012

Mulvarper og is i blæsevejr

Jeg har haft en super skøn weekend med masser af hygge. Lørdag var jeg på svømmedate med min skønne veninde Trine efterfulgt af en to-retters frokost på Romeo og Julie - vi fik rigtigt sludret og sladret. Det er rart at have en veninde, som lige har været gravid, født og fået erfaringer med babyer, for der er altså MANGE spørgsmål, når man ikke har prøvet det hele endnu!

Efter et par timer på sofaen, da jeg var kommet hjem fra hygge med Trine, gik Rune og jeg en LANG skøn tur i blæsevejret og købte lidt ind til aftensmaden. Vi lavede hjemmelavede burgere, mums!!!! Derefter lejede vi en god film og hyggede på sofaen med stearinlys og kys. -Lige indtil klokken blev 22.30, og jeg ikke kunne holde mine øjne åbne mere..... -så vi så resten af filmen i dag (søndag eftermiddag)

I dag stod dagen på hygsomhed i sengen helt indtil kl. 11.15, hvor vi endelig tog os sammen til at stå op. -Det er vel også med at nyde den slags morgenen, inden bebs kommer og gør os til A-mennesker:o)
Efter lidt morgenmad kørte vi sommerhuset i Hals. Vi skulle lukke vand på huset. De sidste to år har vi døjet med sprægte vandrør, så vi var noget nervøse for resultatet i år - men det er rigtigt, at 3 gang er lykkens gang, for i år var der INGEN sprængte vandrør, jubiiiii.
Tilgengæld var der MANGE mulvarpeskud (der bliver flere og flere som årere går) men det er ligesom, at det kun er om vinteren, de laver huler deroppe. Jeg fik i hvert fald revet alt jorden ud på  græsplænen igen, og så må de godt blive væk til næste vinter igen!!!
Der blev også samlet grene til den store guldmedalje - vi har mange store træer deroppe og der ryger altid en del grene, når der stormer, så jeg måtte i gang..... Puha min tykke mave og jeg synes, at det var hårdt! Jeg fik også samlet til et helt Sankt Hans bål. Mon man egentlig må lave bål deroppe???
Vi har i hvert fald planer om, at fælde nogle træer her engang i foråret og så lave et ordentlig bål deroppe, for at brænde det hele af!

Efter vi begge havde været flittige i sommerhuset, blev vi enige om at få en is på havnen i Hals og så gå en lang tur. Isen var god! 4 kugler til Rune, 1 til Moni og 1 til Baby. Efter at have spist isen på en bænk i ly for blæst, blev vi enige om, at der blæste for meget til en gåtur, så vi handlede lidt ind og kørte i stedet hjem.....

Nu står den på forberedelse til den kommende skoleuge - jeg skal rette tyske stile for sidste gang i meget meget lang tid - det er nu ikke det værste at slippe for, når nu det skal være..... :o)
Is på havnen i Hals

Mulvarpeskud i massevis

Ingen kommentarer:

Send en kommentar