tirsdag den 16. februar 2016

Det "værste" ved at være mor

Ovenpå indlægget i går, må jeg hellere også have en (heldigvis lille) liste med de "værste" ting ved at være mor.

1) Jeg vil altid vælge mig selv i 2. række, efter jeg er blevet mor. Sådan er det! Hellere en sulten mor end et sultent barn!

2) Den der lørdagmorgen, hvor man bare godt kunne sove til kl 10.00. Det sker bare virkeligt sjældent! Vi er heldige, at Malua kan sove ok længe. Altså måske til kl 7.30-8.00, men selvom Rune tager morgentjansen, så står jeg alligevel ofte seneste op kl 9.00, for jeg skal/må jo ned at være med.

3) Tøj og ting - slet ikke i samme grad. Malua får altid først! Børnetøj trækker bare! Nogle gange er jeg endda taget ud for at shoppe til mig selv, men kun kommet hjem med ting til mit barn. Det bliver nok ikke bedre med to børn.

4) Morkroppen. Den er jo smuk, fordi den har båret mit aller dyrebareste, snart x2. Meeeeen helt ærligt, den numse var sgu en hel del strammere, maven væsentliigt mere tonet og brysterne noget mere spændstige før graviditeter og børn. Måske 3-4 gange træning om ugen og en hel del mindre bland-selv-slik havde lidt med det at gøre. 

5) Forholdet til min dejlige mand. Der er bare ikke den samme tid og overskud til kys, kærlighed og romantik. Vi har mange andre dejlige ting sammen, som vi deler som forældre, men det varer nok en del år, før man kan fyre ligeså meget op for forholdet, som man kunne, før der var børn på menuen. Vi gør vores bedste i mellemtiden. 

6) Den evige bekymring. Spiser hun nok, skider hun for lidt, har vi leget nok, er hun varm i panden, har hun udslæt, får hun vitaminer nok, havd skole skal vi vælge osv. Der er altid et eller andet at bekymre sig om, når man er mor. Men det er klart noget, man bliver bedre til med tiden og som mindskes.

-Og så stopper det også her! At være mor er verdens bedste job, og jeg ville aldrig bytte det for noget! Selvom der også er mindre gode ting ved moderskabet. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar