onsdag den 3. februar 2016

Frihed i barslen

Ja ja ja, jeg har sagt det før: jeg nyder min barsel! Det gør vi alle herhjemme! Det er ikke dumt at sidde om morgenen i morgenkåbe, mens der stadig er mørkt udenfor og se morgen-tv med Malusen, mens Rune og alle vores naboerne kører afsted på arbejde. 
Vi har ikke travlt og vores morgenhygge stunder strækker sig helt indtil kl 9.00, for der starter aktiviteterne i børnehave, så der smutter vi afsted. 
Vi nyder det, og jeg håber, at vi kan fortsætte med at nyde disse langsomme morgener med sofahygge, snak og slow morgenmad, selvom lillesøster ankommer. 

I dag har dagen stået på brunch med en rigtig god veninde, som også er på barsel. Mega hyggeligt og morsomt! Hun kan få mig til at grine som nærmest ingen andre -og det er så øjnene løber!
Vi har været veninder i 28 år nu, det er ret vildt! Og det er også lidt vildt og ret perfekt, at vi for 2. gang har termin indenfor en månedstid! 

Rune har en laaaang arbejdsdag med skole-hjem-samtaler i dag, så Malua og jeg nyder lidt afslapning i sofaen. Den er vældig brugt i tiden, for selvom dagen "kun" har budt en brunchaftale og venindehygge, så er det rigeligt for mig og min gravide krop(som faktisk også har nået at få en lur i dag) Den har behov for masser af hvile og ro. 
Det trænger Malua heldigvis også til efter en god dag i børnehaven. 

Tænker at jeg trækker enemor og gravidkortet i aften og at aftensmaden bliver ganske simple rugbrødmader eller lignende. Det må man da godt, ik? 

Lidt trætte begge to. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar