fredag den 26. februar 2016

Ved vejs ende - gravid 40+0

Så er der gået 280 dages graviditet. 40 uger. 9 måneder. 
(Det ved baby så ikke, så hun hygger sig stadig på sit private spaophold i maven)
MEN jeg ved, at der ikke går længe nu! 

Min krop vejer 13 kilo mere end for 280 dage siden, den er træt og udmattet. 
Men jeg har det godt! 

Jeg har mange plukkeveer hver eneste dag, og de er efterhånden ret regelmæssige. Om det betyder, at jeg snart føder eller om de "bare" er med til at modne kroppen, det ved jeg ikke, men min krop arbejder i hvert fald hen i mod rigtige veer, kan jeg mærke.

Jeg er træt af at skulle tisse 1000 gange i løbet af dagen og natten, træt af at blive forpustet af at bukke mig, træt af at ligge på sofaen det meste af dagen, træt af at jeg ikke kan gå ret langt uden at få ondt og træt af, at jeg bliver så hurtigt træt. 
(Godt at jeg er kommet dertil, for nu føler jeg, at jeg til fulde har nydt min sidste graviditet, og jeg kan nu glæde mig over, at den snart er slut og glæde mig over alle de muligheder der er i en "alm" ikke-gravid krop) 

Jeg glæder mig til at kunne bevæge mig frit, til at kunne lege med Malua, til kun at skulle op at tisse én gang om natten(forhåbentligt), til at kunne sove på maven, til at kunne sidde normalt på en stol i længere tid end en time, til at gå.....og gå.......og gå......lange ture med barnevognen og min familie, til at kunne prøve karusseller, rutschebaner og andet sjovt igen og til at være helt normal voksen uden en kæmpe dunk på maven.

Meeeen jeg ved godt, at jeg om nogle måneder vil se tilbage på mine minder og billeder af gravide mave og tænke: ååååh det var også så hyggeligt og smukt med den mave..... Men så er det altså heller ikke mere spændende fru Meier - husk liiiige dig selv på det ;)

Jeg/vi er mega spændte på, hvornår det ender med at blive?! 
Spædte på at hilse på lillesøster og på at blive forældre.....igen...! 

Jeg gætter på, at lillesøster vejer omkring  de 3200-3500 g., måler 52 cm og har en smule forholdsvist lyst hår. Men nu må vi se.... Det er rent gætteri! 
Én ting ved jeg, og det er, at hun er dejlig og elsket lige som hun er! 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar