søndag den 7. februar 2016

Gravid uge 38

Det der engang var en lille babybule er nu en kæmpe babydunk. Baby fylder nærmest hele maven, fra underliv til bryst, og jeg kan bestemt godt mærke, at pladsen er blevet trang, og bevægelserne derinde fra nu er meget mere møvende end tidligere, for der er ikke plads til de store udskejelser mere.

Baby får ofte hikke inde i maven. Det føles sjovt, når hele maven hopper rytmisk. Det er fordi, der bliver drukket fostervand og trænet vejrtrækning, så det er en rigtig god ting for baby at hikke lidt.

Jeg har det stadig godt, selvom jeg er blevet noget mere bevægelseshæmmet. Den står derfor på små gåture og masser af hvile. Jeg sover super af en højgravid om natten og skal ofte kun tisse en enkelt gang i løbet af natten, hvilket er ret luksus som gravid i 9. måned. Jeg snupper nemt 9-10 timers lækker nattesøvn uden at føle mig besværet eller øm.

Jeg savner at kunne lege mere med Malua, lidt mere bevægelsesfrihed og energi, meeen nu er der ikke lang tid tilbage, så jeg vil ikke klage over noget, men nyde de sidste få ugers graviditet i mit liv.

Om lidt er det slut og så er baby ude ved os, og livet tager endnu en ny drejning, hvor vi skal lære at være en familie på 4.
Dét glæder jeg rigtigt meget til og jeg håber, at vi er gode til det.

 37+1 og ikke mange uger tilbage. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar